پرش به محتوا

انواع کمپرسورهای اسکرو

کمپرسور های اسکرو رایج ترین نوع کمپرسور های هوا است.
این کمپرسور ها به طور کلی در دو مدل طراحی و ساخته میشود:

1.کمپرسور های اسکرو روغنی
2.کمپرسور های اسکرو بدون روغن

به طور کلی فرایند هواسازی در کمپرسور های اسکرو توسط واحد هواساز (ایرند) انجام می شود. الکتروموتور با القای انرژی مکانیکی به ایرند سبب حرکت دورموتور نروماده خلاف جهت یکدیگر می شود که نتیجه این حرکت افزایش دما و فشار درون ایرند است.
در کمپرسور های اسکرو روغنی ایرند هوای مکش شده را با روغن ترکیب میکند. اینکار به خنک کاری و کم تر شدن اصطحکاک بین قطعات کمک کرده و عمل روانکاری را تصحیل می بخشد.
به این عمل به اصطلاح چرب نمودن هوا نیز می گویند. در طراحی البرز کمپرسور خاورمیانه (تحت طراحی بوگه) به دلیل وجود سپراتور ال شکل به چهار روش هوا از روغن جدا می شود. در نتیجه هوای خروجی دستگاه های ما سالم تر و تمیز تر هستند. در سپراتور ال شکل روغن بیشتری نسبت به مدل ایستاده استفاده می شود. در نتیجه دستگاه روان تر عمل می کند و خنک کاری آن آسان تر است. به همین دلیل دمای دستگاه در این حالت کمتر از حالت ایستاده است. همچنین دمای دستگاه به رادیاتور آن نیز بستگی دارد. به علت شرایط محیطی و جغرافیایی کشور ایران البرز کمپرسور خاورمیانه رادیاتورهای دستگاه ها را یک سایز بزرگ تر از سایز استاندارد استفاده می کند.
 این مدل کمپرسور ها اغلب جایگزین کمپرسور های پسیتونی می شوند. زیرا کمپرسورهای اسکرو در مصرف انرژی و بازدهی 25 الی 30 درصد عملکرد بهتری دارند و همچنین هزینه تعمیر و نگهداری این دستگاه ها در سال کمتر از دستگاه های پیستونی است.
و همچنین این مدل کمپرسور به دلیل ارتعاشات کمتر نسبت به مدل پیستونی خود می تواند به مقدار قابل توجهی در لرزش دستگاه موثر باشد علاوه بر آن  در طراحی ما بخاطر استفاده از ابرهای سایلنسر (الاستومری تخم مرغی) درون کابین و استفاده از لرزه گیر های داخلی و خارجی صدا و لرزش دستگاه به حداقل می رسد.
کابین کمپرسورها نیز یکی از اجزای حائز اهمیت در این دستگاه به شمار می آید؛ ازین رو شرکت البرز کمپرسور خاورمیانه از کابین هایی با فضای نسبتا بزرگ تر جهت آسان شدن تعمیرات و نگهداری دستگاه استفاده می کند. همچنین شرکت ما برای ثابت ماندن رنگ کابینت ها از رنگ پودری استاتیک استفاده می نماید.
یکی دیگر از مهم ترین فاکتورهای ساخت، متریال مورد استفاده در خط تولید است که شرکت البرز کمپرسور خاورمیانه با استفاده از متریال مرغوب سعی در تولید با کیفیت ترین محصولات را دارد.

fa_IRPersian
محصولات