البرز کمپرسور خاورمیانه

اسکرو اویل اینجکت

کمپرسور هوای اسکرو البرز کمپرسور خاورمیانه با مشخصه های (ACKB) و (ACKD) زیر مجموعه ای از کمپرسورهای دورانی یا روتاری هستند. نحوه کار به این طریق است که هوا از اطراف دستگاه وارد بخش هواساز میشود این بخش دارای دو روتور مارپیچی است که همواره در حال چرخش هستند. زمانی که هوا وارد دستگاه شده و به روتورهای مارپیچی میرسد دچار کاهش حجم شدیدی شده و انرژی جنبشی آن به شدت بالا میرود و وارد تله آبگیر و در نهایت وارد مخزن ذخیره هوا میشوند.

همان طور که از نام آنها پیداست در کمپرسور اسکرو روغنی که با نام کمپرسور اسکرو اویل اینجکت نیز شناخته میشوند از روغن برای خنک کردن هوای فشرده روانکاری روتورها و پوسته و همچنین ممانعت از بازگشت فشار استفاده میشود فشار خروجی از واحدهای هواساز در کمپرسورهای اسکرو روغنی باید حداقل 4 بار باشد تا قادر باشد روغن را داخل واحد هواساز ،ایرند سیرکوله نماید و در نهایت باعث خنک شدن و روانکاری روتورها شود و حداکثر بازدهی و راندمان ممکن را داشته باشد.

مشخصات فنی کمپرسور اسکرو روغنی

در این کمپرسورها به علت درگیری دائمی قطعات متحرک ایجاد اصطکاک و حرارت و همچنین نیاز همیشگی به روان کاری بیرینگها و روتورها باید روغن با هوا وارد هواساز شود بعد از آنکه مخلوط روغن و هوا از کمپرسور خارج شد توسط یک جدا کننده از هم جدا شده و بعد از تصفیه و خنک شدن در رادیاتور دوباره به کمپرسور بر میگردد روغن راندمان و کارایی و همچنین فشار کمپرسور را افزایش میدهد و از آنجایی که دمای قطعات موتور را جذب میکند باعث افزایش طول عمر قطعات کمپرسور می.شود ممکن است که مقادیر ناچیزی روغن در هوای تولید شده توسط این کمپرسور هوا وجود داشته باشند بنابراین مشاغل و صنایعی که با این مقادیر کم از روغن مشکلی نداشته باشند می توانند از این نوع کمپرسور استفاده کنند البته برای کارهایی که حساسیت بالایی دارند شرکت البرز کمپرسور از میکروفیلترها برای جذب ذرات میکرونی روغن استفاده میکند، برای تولید هوای با کیفیت باید این فیلترها به صورت منظم تعویض و نظافت شوند.

قطعات اصلی کمپرسور اسکرو روغنی

به صورت کلی هم کمپرسورهای روغنی و هم کمپرسورهای بدون روغن دارای قطعات متعددی هستند که کدام دارای کاربردهای مختلف میباشند مهمترین قطعات این کمپرسورها شامل موارد زیر هستند.

  • بلوکه هواساز کمپرسور اسکرو (Airend) که معمولاً عمر مفيد آن به دور الکتروموتور بستگی دارد.
  • اویل کولر و افتر کولر Oil Cooler And After Cooler که برای خنک کاری قسمتهای مختلف کمپرسور استفاده میشوند.
  • پرشر ولو و آنلودر ولو که دو در جریان هوا قرار میگیرند ولی کاملاً از یکدیگر مجزا عمل میکنند آنلودر ولو روی ورودی هوای کمپرسور نصب شده و وظیفه تنظیم هوا را دارد و مینیمم پرشر ولو وظیفه کنترل فشار را دارد.
  • تابلو برق PLC یا آنالوگ که وظیفه قطع و وصل کمپرسور اسکرو را دارد.
  • الکتروموتور کمپرسور که اصلی ترین اجزای کمپرسور است و کیفیت هوای فشرده تولید شده به آن بستگی دارد.

نحوه انتقال قدرت در کمپرسور اسکرو روغنی

هر کدام از انواع کمپرسور اسکرو برای انتقال قدرت از شیوه های مختلفی استفاده میکنند. نوع و روش انتقال قدرت به هواساز در کمپرسورهای اسکرو روغنی میتواند تأثیر زیادی در کیفیت و راندمان آنها داشته باشد. انتقال قدرت در کمپرسورها خصوصاً در دورهای بالا بسیار حساس است و چنانچه استانداردهای آن رعایت نشود ممکن است باعث پارگی تسمه، آسیب دیدن بیرینگها و کاهش عملکرد و طول دستگاه شود به همین دلیل البرز کمپرسور خاورمیانه محصولات خود را با کیفیت بالا و رعایت تمامی استاندارد های جهانی عرضه میکند.

انتقال قدرت در کمپرسورهای اسکرو روغنی به دو شیوه انجام میشود:

  1. استفاده از تسمه که به وسیله دو پولی که یکی به الکتروموتور و دیگری به هواساز نصب میگردد انجام میشود و با تغییر سایز پولی ها میتوان دور ورودی به هواساز را تغییر داد.
  2. انتقال قدرت به روش کوپل مستقیم که بعد از همتراز کردن الکتروموتور و هواساز توسط کوپلینگ به یکدیگر متصل میشوند و دور الکتروموتور و هواساز یکی میشوند در یک راستا بودن الکتروموتور و هواساز اهمیت زیادی دارد.

کمپرسور اسکرو کوپل مستقیم

کمپرسور اسکرو مستقیم یکی از چند کمپرسورهای اسکرو می‌باشد. قدرت انتقال در این نوع از کمپرسور اسکرو توسط کوپل مستقیم صورت می گیرد و راندمان و بازدهی انرژی بسیار خوب و بالایی را ایجاد میکند.

کوپل مستقیم چیست؟

شرکت البرز کمپرسور در کمپرسورهای اسکرو کوپل مستقیماز میله های گردانی استفاده میکند که معمولاً انتقال قدرت توسط آنها انجام می شود. انتقال قدرت توسط این میلههای گردان باعث شده است تا کار کمپرسور با استهلاک کمتری نسبت به سیستم انجام بگیرد. همچنین انتقال قدرت با استفاده از این میلههای گردان باعث میشود تا بالانس دینامیکی بسیار مطلوبی برای انتقال قدرت و تهیه هوای فشرده در کمپرسور اسکرو کوپل مستقیم انجام گیرد این میلههای گردان که وظیفه انتقال قدرت در کمپرسور اسکرو کوپل مستقیم را دارند به اصطلاح فنی کوپل مستقیم گفته میشوند.

واحد هواساز و الکتروموتور در کمپرسور اسکرو کوپل مستقیم

در طراحی و ساخت کمپرسور اسکرو کوپل مستقیم دو قطعه واحد هواساز و الکتروموتور در یک راستا و روبروی یکدیگر قرار می گیرند و نصب می شوند. طراحی و نصب دو قطعه به گونه ای است که الکتروموتور با دور یکسان که به آن دوره نامی و یا اسمی نیز میگویند، می چرخد. دور موتور استاندارد برای الکتروموتور در کمپرسور اسکرو کوپل مستقیم بین ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ rpm می‌باشد. چنانچه در این کمپرسور بر روی واحد هواساز گیربکس نصب شده باشد دور موتور و هواساز یکسان نخواهد بود در این صورت اتصال گشتاور در این مدل کمپرسور به صورت مستقیم وارد میگردد و در نتیجه نیروی جانبی به شفتها وارد نمیشود و چرخش خالص ایجاد خواهد شد.

انواع کمپرسور اسکرو کوپل مستقیم

این مدل کمپرسور را میتوان بر حسب نیازهای مختلفی که دارد در دسته بندیهای متفاوت قرار داد؛ یکی از این دسته بندی ها دسته بندی بر اساس مصرف روغن در کمپرسور کوپل مستقیم اسکرو می باشد.
به طور کلی کمپرسورهای هوای فشرده اسکرو مدل کوپل مستقیم بر حسب مصرف روغن به دو دسته کمپرسور اسکرو مستقیم با روغن و بدون روغن تقسیم بندی می شوند.

– کمپرسور اسکرو کوپل مستقیم با روغن: در این کمپرسورهای کوپل مستقیم استهلاک کمتری به پیچها وارد شده و همین امر باعث می شود تا پیچها و سایر قطعات کمپرسور فشار بالاتری به سیستم ببخشند و در بلند مدت نیاز به تعمیر و سرویس و همچنین تعويض روغن دارند که البته با همراهی تیم فنی و سرویسهای مرتب شرکت البرز کمپرسور خاورمیانه، جای نگرانی برای این
موضوع نیست.
– کمپرسور کوپل مستقیم اسکرو بدون روغن: این کمپرسورها در مقابل کمپرسورهای اسکرو کوپل مستقیم با روغن دور کمتری دارند و مناسب برای کارهای حساس تر و ظریف تر میباشند.

چرا البرز کمپرسور خاورمیانه ؟

  • دارای 15 سال خدمات پس از فروش به همراه 18 ماه گارانتی
  • طراحی شرکت البرز کمپرسور متناسب با مناطق جغرافیایی و شرایط آب و هوایی منطقه (گرم سیری) انجام میشود.
  • امکان طراحی و نقشه کشی سفارشی به درخواست خریدار
  • برای خنک کردن روغن ، شرکت البرز کمپرسور از رادیاتورهای فوقانی تر استفاده می کند.
  • طراحی بدنه و شاسی از استحکام استاندارد برخوردار میباشد.
  • دستگاه های البرز کمپرسور خاورمیانه دارای لرزه گیرهای بیشتری نسبت به نمونه های موجود در بازار است.
  • روش جدایش روغن در داخل سپراتور به چهار روش و تحت مهندسی معکوس شرکت (BOGE) می باشد.
  • استفاده از حوضینگ های مناسب برای کوپل مستقیم و پولیهای نوع مخروطی (Taper Type) برای کوپل تسمه.
  • استفاده از جنس های مرغوب و با کیفیت، از نمونه های داخلی و خارجی که بهترین نوع خود هستند.
  • دستگاه های البرز کمپرسور خاورمیانه دارای رنگ بدنه الکترو استاتیک و سایلنسر در همه ظرفیت ها می باشد.

مزیت‌های کمپرسور اسکرو کوپل مستقیم

این مدل کمپرسور با توجه به نحوه کار کرده که دارد شامل مزیت های زیر می شود.

  • طراحی و ساخت دقیق (CNC) قطعه گلدانی شکل یا Housing) رابط الکتروموتور به واحد هواساز) که نهایتا منجر به alignment یا همراستایی بسیار دقیق کوپلینگ کمپرسور می گردد.
  • صرفه جویی در مصرف انرژی به دلیل عدم اتلاف انرژی در تسمه در حالت کمپرسور کوپل تسمه ای
  • بدون لرزش و صدا
  • حفظ همراستاتی موتور و هواساز در دراز مدت
  • شاسی یکپارچه ذیل ایرند و هواساز
  • استفاده از کوپلینگ فلکسیبل Flexible
  • بالانس دینامیکی بسیار خوب
  • قابلیت تعمیر راحت تر نسبت به سیستمهای غیر از اسکرو
  • دسترسی به قطعات جایگزین هنگام تعمیر به دلیل استفاده بالا از این نوع کمپرسور
  • نصب راحت تر کمپرسور
  • جلوگیری از هدر رفتگی انرژی
  • قابلیت کنترل صدا و ارتعاشات در کمپرسورهای هوای فشرده اسکرو کوپل مستقیم
  • هزینه کمتر پیاده سازی نگهداری و تعمیرات نسبت به معادلها

تفاوت کمپرسور اسکرو کوپل مستقیم و کوپل تسمه ای

در انواع مدلهای کمپرسور اسکرو کوپل دار دو نوع کمپرسور وجود دارد؛ کمپرسور اسکرو کوپل مستقیم و کمپرسور اسکرو کوپل تسمه ای.

در کمپرسورهای اسکرو کوپل تسمهای البرز کمپرسور از یک سیستم تسمهای روانکاری شده برای ایجاد فشار در کمپرسور استفاده شده است. این موضوع باعث شده است این مدل کمپرسور را نسبت به مدل کوپل مستقیم کارآمدتر بدانند چرا که بر این باورند این کمپرسور روانتر کار کرده و کارآمد و آرام و بی سروصدا عمل میکند اما باید بگویم که از طرف دیگر وجود سیستم تسمه ای باعث از بین رفتن تسمه ها بعد از مدتی در کمپرسور خواهد شد و شما نیازمند هستید تا اقدام به تعمیر یا تعویض آنها کنید ، در صورت رخداد هر مشکلی با شرکت البررز كپرسور تماس گرفته و از خدمات رایگان و سرویس دهی آن استفاده کنید.