البرز کمپرسور خاورمیانه

مخازن تحت فشار

مخزن هوای فشرده

کاربرد مخزن تحت فشار با توجه به محل نصب آن متفاوت میباشد به طوریکه در سیستمهای آبرسانی خانگی به عنوان منبع آب عمل کرده و در پالایشگاه های نفت و گاز برای نگهداری از سیال یا انجام واکنشهای شیمیایی مورد استفاده قرار میگیرد شرکت البرز کمپرسور خاورمیانه تولید کننده تمامی مخزان تحت فشار هوا در اندازه و شکلهای مختلف با مشخصه (ACKT) میباشد که این گروه از محصولات خود را برای پالایشگاههای نفت و پتروشیمی و در واحدهای صنعتی کوچکتر و بزرگتر ارائه میدهد با توجه به حساسیت بسیار بالا در طراحی، تولید و ساخت مخزن تحت فشار هوا البرز کمپرسور استانداردهای متعددی را در تمام گام ها در نظر میگیرد.

انواع مخزن تحت فشار

مخزان تحت فشار مخزن هوای (فشرده با توجه به اندازه ،ساختار اجزای تشکیل دهنده درونی و روال کار و میزان مقاومت بدنه به گروههای مختلفی تقسیم بندی می گردند. به عبارت دیگر در انتخاب مخزن تحت فشار هوا با توجه به نوع ،سیال مقدار آن و هدف از استفاده از این نوع مخازن نوع مناسب انتخاب می گردد. انواع مخازنی که در البرز کمپرسور تولید میشوند هر یک دارای ویژگیهای منحصر به فردی میباشند شامل موارد زیر هستند:

مخزن استوانه ای و کروی
شکل این نوع از منبع به صورت استوانه ای و کروی طراحی می گردد که این ساختار با توجه به محل نصب منبع و نوع سیال و شرایط محیط تعیین می گردد. مخازن استوانه ای به صورت افقی و عمودی قابل نصب بوده و در بالاترین نقطه از آنها کلاهکهای نیم دایرهای نصب میگردد. طراحی و ساخت مخازن براساس استاندارد ( ASME SEC.VIII ) ، استفاده از ورقهای فوالدي (A5167037 در صورت درخواست مشتری صدور گواهی نامه تست های غیر مخرب (NDT) و ساخت سایر مخازن مطابق درخواست مشتری از لحاظ سایز ( تا ظرفيت 100m3) جنس (فوالد، استیل و کربن استیل و فشارکاری (5-52bar) مخازن فشار قوی 60 بار همراه با تست فنی طراحی و ساخته میشود.

جنس بدنه منبع
جنس به کار رفته برای ساخت این منابع باید مقاومت بالایی در برابر فشار، ضربه و نم و رطوبت و خوردگی بخاطر تماس با مواد شیمیایی داشته باشد. ورق های فلزی مقاوم با ضخامت متناسب با نوع سیال و محل نصب منبع در طراحی این مخازن استفاده میگردد علاوه بر این جدارههای داخلی مخزن نیز باید با مواد مقاوم در برابر خوردگی کاملا عایق و مقاوم سازی شوند، شرکت البرز كمپرسور داخل تمامی مخازن خود از اپوکسی استفاده میکند.

اندازه و ظرفیت منبع تحت فشار

یکی از مهم ترین مواردی که در طراحی منبع تحت فشار هوا لازم است به آن توجه گردد اندازه و ظرفیت مخزن میباشد انتخاب ظرفیت و اندازه استاندارد برای این منابع بر اساس فاکتورهای مختلف و کاملا متناسب با شرایط محیط نصب مخزن نوع سیال و مقدار سیال ورودی و خروجی از آن در بازه های زمانی مشخص ظرفیت استاندارد تعیین میگردد .

ویژگی های به کار رفته در ساختار این منابع و روال کار آنها این سازههای مقاوم و فلزی را میتوان در محیطهای مختلف و با اهداف متفاوت مورد استفاده قرار داد که از مهم ترین آنها میتوان به گزینههای زیر اشاره نمود:

  • ذخیره سازی و نگهداری گاز در پالایشگاههای عظیم گازی
  • ذخیره سازی و نگهداری از نفت و مواد نفتی در پالایشگاه ها.
  • ذخیره سازی و نگهداری و انجام واکنشهای شیمیایی در کارخانجات پتروشیمی
  • استفاده از مخزن تحت فشار هوا

چرا البرز کمپرسور خاورمیانه ؟

  • دارای 12 ماه گارانتی پس از فروش.
  • امکان طراحی و نقشه کشی سفارشی در تمامی زمینههای پتروشیمی، پالایشگاه، فولاد و هوای فشرده به درخواست خریدار.
  • استفاده از بهترین نوع متریال ، ورق فولاد مبارکه در زمینه ساخت مخزن.
  • استفاده از رنگ و اپوکسی برای مخازن به ضخامتهای 90 و 110 میکرون
  • ساخت مخزن با استانداردهای جهانی از نوع 8 Asme Section.
  • دارای تست های DNA و تست های هیدرو استاتیک برای تمامی مخزن ها.
  • استفاده از اتصالات استاندارد در تمامی مخازن تحت فشار و فشار قوی.
  • طراحی و ساخت مخزن تا فشار 60 بار.