البرز کمپرسور خاورمیانه

کمپرسور اسکرو تسمه ای یکی از انواع کمپرسورهای باد از جمله ابزارهای بسیار کاربردی هستند که استفادههای متعددی در صنایع و مشاغل مختلف دارند این ابزارها در حقیقت میتوانند به کمک نیروی الکتریکی هوا را به داخل پمپ بکشند و بعد از فشرده سازی آن را وارد کندانسور نمایند. کمپرسورها میتوانند بر اساس پارامترهای مختلف به انواع مختلفی تقسیم شوند کمپرسورهای اسکرو یکی از انواع کمپرسورهای کاربردی هستند که در بسیاری از صنایع مختلف استفاده میشوند در اصل میتوان گفت کمپرسورهای اسکرو پدیده ای بین کمپرسورهای رفت و برگشتی و کمپرسورهای گریز از مرکز هستند چرا که هم دارای خاصیت رفت و برگشتی و هم خاصیت کمپرسورهای دینامیکی به خاطر تداوم در جابجایی هوا میباشد و میتوانند برای تحت فشار قرار دادن سیالات بسیار مناسب باشند.
کمپرسورهای تسمه ای از جمله پرکاربردترین و اقتصادی ترین کمپرسورها با داشتن راندمان بالا در صنعت میباشد در این نوع کمپرسور هوا انتقال نیروی چرخشی از الکتروموتور به واحد هواسازی با پولیهای بوش دو تکه بالانس شده انجام میشود این فرایند در حقیقت به کمک یک شاسی کرسی مستحکم برای جلوگیری از لرزش مجموعه سیستم همراستایی پولیها و تسمعها و تنظیم کشش آسان و تعویض تسمه ها صورت می پذیرد کمپرسور اسکرو بر اساس نحوه انتقال قدرت به دو نوع مختلف تقسیم میشوند و انتقال قدرت و چرخش از شفت الكتروموتور به شفت واحد هواساز از طریق دو تکنولوژی انجام میگیرد که شامل کمپرسور اسکرو انتقال نیرو تسمه ای (Belt Drive) و کمپرسور اسکرو انتقال نیرو کوپل مستقیم (Direct Drive) میباشد.
در کمپرسور اسکرو تسمه ای انتقال قدرت توسط تسمه انجام میشود و راندمان و بازدهی انرژی بسیار خوبی دارد این نوع از کمپرسورهای هوا قابلیت به کارگیری واحدهای هواساز بزرگتر از حد معمول و استاندارد را دارند در حالی که این قابلیت در کمپرسورهای دیگر وجود ندارد البرز کمپرسور خاورمیانه از پولیها و الکتروفنهای دارای تعادل و بالانس دینامیکی بسیار خوبی برای این کمپرسورها استفاده میکند و این عملکرد باعث کاهش آلودگی و هدر رفت انرژی میشود.
در کمپرسورهای کویل مستقیم با تسمه ای واحد هواساز و الکتروموتور در یک راستا و روبروی یکدیگر نصب میشوند و با دور یکسان می چرخند. در این نوع اتصال گشتاور به صورت مستقیم وارد خواهد شد و نیروی جالبی به شفتها وارد (3000rpm یا 1500rpm) نمیشود و چرخش خالص ایجاد

مزایای کمپرسورهای اسکرو تسمه‌ای

هر کدام از انواع کمپرسورهای هوا دارای ویژگیها و قابلیتهای منحصر به فردی هستند و مزایا و معایب خواص خود را دارند. از جمله مهمترین مزیتهای کمپرسور اسکرو تسمهای میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • این نوع از کمپرسورها بالانس دینامیکی بسیار خوبی دارند.
  • تعمیر و نگهداری این کمپرسورها بسیار راحتتر از سایر کمپرسورها میباشد.
  • نصب این کمپرسورها بسیار ساده است و نیازی به زحمت زیاد نیست نصب آن از طریق برق ورودی و خروجی هوای فشرده انجام میشود که شرکت البرز کمپرسور با گروه مجرب خود، این عملکرد را بر عهده دارد.
  • نداشتن نشتی سیال به دلیل محدود بودن و آب بندی محفظه تراکم
  • عدم وجود نوسان در فشارهای ایجاد شده
  • مانع از هدر رفتن انرژی میشود
  • به راحتی میتوان صدا و ارتعاشات این نوع از کمپرسورها را کنترل کرد.
  • هزینه های نگهداری این کمپرسورها در مقایسه با سیار کمپرسورهای دیگر کمتر است
  • مصرف انرژی این کمپرسورها به دلیل هوادهی مناسبی که دارند بسیار کمتر از سایر کمپرسورها است.
  • کم بودن قطعات تحت سایش مانند والو رینگ و پیستون و … نسبت به دیگر کمپرسورها و در نتیجه کاهش هزینه ها
  • گرفتن جای کمتر در مقایسه با کمپرسورهایی که ظرفیت مشابه دارند.